Jullie planning... met mijn aanbevelingen daarbij...

21 november 2019 - Deventer, Nederland

2 December. Aankomst Auckland.

• Het fijnste is om een hotel te boeken met 24 h pick up service.. Kom lekker bij van je jetlag. De haven is leuk om rond te lopen en te eten. Doe vooral niet te veel de eerste 2 dagen. En probeer weer een ritme te vinden.

4 dec: Auckland (evt leuk om te bezoeken zijn de skytower en Mt Eden (slapende vulkaan))

5 dec: Auckland: Waiheke island wijn tour (TBA) (Leuk! Waiheke is erg mooi)

6 dec: vlieg naar Christchurch, pick up Kuga camper / Kaikoura

• De walvistour is waarschijnlijk vroeg de volgende ochtend en in Christchurch is toch weinig te beleven, dus ik zou lekker in 1 keer die kant op rijden en lekker een visje eten in Kaikoura 😉Het is ongeveer 2,5 uur rijden met niet heel veel bijzonders onderweg.

7 dec: Kaikoura Whale Watch (TBA) /Kaikoura (leuk, hopelijk met veel walvissen en dolfijnen!)

• Eventueel na de tour zou je al door kunnen rijden richting bijvoorbeeld Blenheim. Dit is een bekend wijn dorp, met niet veel meer dan wijn, maar dan ben je alvast halverwege en in Kaikoura is verder niet heel veel.

8 dec: Nelson (leuk plaatsje, gezellig)

9 dec: Abel tasman kayak + hike (TBA) (Heeeeeel cool!!!Hopelijk is het mooi weer)

10 dec Chill dag Abel Tasman

11 dec Pancake rocks - door naar Frans Josef

• Van Abel Tasman naar Franz Josef is een lange rit, zo’n 7 uur... Er is verder ook niet heel veel te zien, dus dit kunnen jullie op zich prima doen in 1 dag. Idd even stoppen bij de Pancake Rocks en Hokitika voor een paar leuke foto’s.

12 dec Franz Josef quad bike (TBA)  (klinkt leuk..)

• In Franz Josef heb je ook weer heerlijke hotpools, misschien lekker om na the quad bike de dag mee te eindigen, wij zaten zelf op de camping: Rainforest retreat, waar ook een gratis hotpool bij zat.
  • Er zit hier ook een kiwi sanctuary, dus als jullie kiwi’s willen zien..

13 dec: Wanaka

• Van Franz Josef naar Wanaka is ook weer een aardig ritje (ongeveer 4 uur) en niet heel veel te zien.
  • Fox Glacier is nog leuk onderweg en in de verte zie je wrs Mt Cook, dus leuk voor een paar mooie foto’s met de gletsjers. Je kunt de wandeling naar Fox Glacier maken, waarbij je tegenwoordig niet meer op de gletsjer kan komen, maar het wel op een afstandje kunt bekijken. Leuke, maar wel hele drukke wandeling.

14 dec: Roy's peak hike / wanaka. (Jaaaaaa, dat is die mooie wandeling bij Diamond Lake!!! Zo mooi bovenop de top)

15 dec: bij kom dagje wanaka (puzzling world!!!!! 😉)

17 dec: Queenstown

18 Dec: Queenstown skyline + luge (zelf contacteren)

• Is zeker leuk, hoef je niet te boeken, gewoon bij de skyline een ticket kopen incl luge ride. Wij hebben zelf de lugeride 2 keer gedaan, volgens mij kan je kiezen voor 1,2,3 of 4 x… En bovenop zit een leuk tentje waar je even wat kunt drinken, eten, met prachtig uitzicht!

19 Dec; Raften + Jet boat, confirmed. (Gaaf!)

• Ik zou na 2 nachten Queenstown lekker doorrijden naar Te Anau, zodat je de dag erna op de weg naar Milford alvast wat mooie stops en wandelingen kunt doen. Of een deel van de Kepler track in Te Anau. (Queenstown - Milford, is 4 uur rijden, Te Anau - Milford, ongeveer 2 uur)

20 Dec; rijden naar Milford Sound (doe een paar mooie wandelingen en lekker kamperen op een camping onderweg)

21 Dec; Milford sound cruise, confirmed (Ja, sowieso erg mooi! Als de cruise vroeg is, kan je daarna nog een paar wandelingen doen en anders voordat je de cruise doet)

22 Dec: Terug rijden naar Queenstown (of Te Anau, als jullie hier nog niet zijn geweest, of Manapouri, ook erg mooi gebied met ook weer mooie wandelingen (South Port Cove))

23 Dec: Queenstown Bungy (TBA) (Spannend…😊)

24 Dec: Kerst in Queenstown (zelf regelen, please boek camping!)

• Wij vonden de campings in Queenstown niet fantastisch en ook nog eens heel duur. Kerst in Queenstown is misschien wel heel leuk als je mensen hebt leren kennen en het daar met ze kan vieren. Want het is wel een gezellig stadje. Maar als je ergens anders een leukere camping kan vinden en restaurant oid zou ik dat doen… Bijna iedereen doet een bbq met kerst en natuurlijk secret santa.

25 Dec: Mt Cook - Helicopter vlucht confirmed (heeeeel cool!!! En daarna slapen op de camping bij Mt Cook)

26 Dec: wandeling bij Mt Cook. (Zeker doen)

27 Dec: Lake Tekapo

• Maak een rondje om het meer als je er tijd voor hebt en anders even naar de top van de berg voor mooie foto’s en ’s avonds proberen sterren te kijken

28 Dec: Christchurch

• Van Tekapo kan je er ook voor kiezen om via Mount Somers te gaan (de 72) Daar heb je een hele mooie wandeling en kan je evt in een hut slapen als je een hutpas hebt.

29 Dec: Picton.

• Mount Somers / Christchurch naar Picton is best een lange trip en in Picton is verder weinig te doen. Jullie zouden ook ergens halverwege kunnen overnachten of wel helemaal tot Picton rijden en dan in de buurt een DOC site zoeken, wij hebben daar op een paar mooie plekken gestaan.

30 Dec: Wellington

• boek de interislander of een andere ferry iig een week van tevoren en ivm hoogseizoen misschien al eerder.
  • Leuk om te doen in Wellington: Cable car, lekker uit eten, er zijn veel leuke tentjes, Zealandia, Te Papa (gratis museum) en de haven.

31 Dec: oud en nieuw in Wellington (leuk, boek je overnachting!)

1 jan: Rijden naar Reatihi. (Wellington Reatihi is ongeveer 4 uur rijden)

2 jan: tongariro crossing hike (is echt een must.. 😊)

• Eventueel bij slecht weer, ga wat later weg, het is dan ook rustiger, of wacht een dag.

3 jan: rust dag  / taupo

• zou je eventueel over kunnen slaan.. wel gezellig dorpje en een mooi meer, maar verder niet heel bijzonder.
  • Hier zouden jullie eventueel ook naar Waitomo kunnen gaan en dan naar Rotorua. Ligt eraan waar het Maori verblijf is…
  • Als jullie wel via Taupo gaan, zijn de Huka Falls erg mooi om te bekijken!

4 jan: Maori familie verblijf (TBA) (Sowieso leuk om iets van de cultuur mee te krijgen!)

5 jan: Rotorua. Zorb + Geishers (TBA) (leuk)

6 jan: Hobbiton, confirmed  / rij door naar Pauanui

• 3 dagen in Corromandel lijkt me wat veel. Hot water beach en Cathedral Cove zouden al op 1 dag kunnen… ligt ook aan eb en vloed…maar zou hier niet te lang blijven..

7 jan: Hot water beach (+ Cathedral Cove?..)

8 jan: Cathedral Cove.

• Ik zou hier al doorrijden naar bijvoorbeeld Whangarei. Hier heb je prachtige watervallen en grotten en ben je al halverwege richting het noorden waar ook nog genoeg te zien is.

9 jan: Bay of islands.

• Duiken in Paihia.
  • (Evt. Slapen in Kerikeri als jullie zouden willen, kan ik dit vragen)

10 jan: Bay of islands - hole in the rock boat cruise (TBA)

• Deze tour is leuk, maar zouden wij voor de volle prijs niet hebben gedaan. Wij hadden het ook gekregen toen.
  • Ik zou eerder aanraden om naar Opononi te gaan en daar overdag te sandboarden en ’s avonds de Kauri trees te bekijken.

11 jan: drop off vehicle in Auckland

12jan: FLY AWAY